آموزش حرکات پاورلیفتینگ و بدنسازی و مچ اندازی ، آشنایی با انواع استروئید های ورزشی

۱۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

استروژن چه کار می‌کند؟

استروژن چه کار می‌کند؟

استروژن‌ها باعث رشد دستگاه تولیدمثلی زن و ایجاد صفات زنانه مثل بزرگ شدن سینه‌ها در جنس مونث و داشتن صدای ظریف زنانه می‌شوند.
این هورمون‌ها در دوران کودکی ترشح بسیار کمی دارند و در هنگام بلوغ ترشح آنها زیاد می‌شود. به همین دلیل در این هنگام اندام‌های جنسی از حالت کودکانه درمی‌آید و شبیه افراد بزرگسال می‌شود.
استروژن‌ها فعالیت استخوان‌سازی را نیز افزایش می‌دهند، بنابراین هنگام بلوغ افزایش قد دختران سریع‌تر از قبل می‌شود.
استروژن‌ها همچنین توزیع چربی را در بدن به فرم زنانه درمی‌آورند، یعنی بیشتر در سینه‌ها، باسن و ران‌ها.

هورمون‌ها دسته‌ای از مواد شیمیایی هستند که در بدن تولید می‌شوند و انجام برخی از کارهای بدن را تنظیم می‌کنند. این مواد به مقدار بسیار اندکی در بدن وجود دارند، ولی همین مقدار کم آنها می‌تواند اثرات بسیاری بر حفظ وضعیت طبیعی بدن داشته باشد و کمبود همین مقدار اندک یا زیاد شدن آن می‌تواند سبب ایجاد برخی بیماری‌های مهم در انسان شود؛ مثلا کمبود هورمون انسولین باعث دیابت می‌شود و زیاد شدن هورمون‌های مردانه در بدن خانم ها سبب پرمویی نابجا در آن ها می شود.

هورمون‌ها از غدد مخصوصی در بدن ترشح می شوند که در مورد هورمون‌های جنسی، این غدد تخمدان ها در خانم ها و بیضه ها در مردان هستند.
۲۱ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۳۷ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
پویا شهریار

۹ نکته در مورد ماه رمضان و ورزش کردن

💢۹ نکته در مورد ماه رمضان و ورزش کردن💢

ماه رمضان برای ۱.۶ میلیارد نفر در جهان آغاز شده و تعداد نسبتا زیادی از بدنسازان و مشتاقان تمرین نیز در میان آنها هستند. در این مطلب توضیح می‌دهیم که چگونه بدون لطمه زدن به اهداف تناسب اندامتان، رمضان را گرامی دارید.در ادامه به بررسی این مقاله خواهیم پرداخت...

ادامه مطلب...
۲۰ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۴۰ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
پویا شهریار

‌ رابطه ی جنسی و عملکرد بدن و ترشح هورمون ها و غدد

تستوسترون، مسئول رشد عضلنی است و در غیاب آن، عضله، رشد نمی کند. به همین دلیل، ورزشکاران برای
افزایش میزان تستوسترون و عملکرد بدنیشان، دست به اقداماتی گوناگون، از مصرف انواع گیاهان و داروهای
گیاهی، ویتامینها و مواد معدنی گرفته تا هورمون سازها، استروییدسازها و حتی استروییدهای ممنوع می زنند.
مکملهای غذایی، بر تغییر میزان هورمون تاثیر دارند، اما چون بدلیل مصرف ماده مورد نظر، بدن تولید آن را کاهش
می دهد، اغلب، تاثیر خود را در دراز مدت از دست می دهند. در اینصورت، رشد عضلانی متوقف می شود.
افزایش طبیعی میزان تستوسترون، با تمرین، تغذیه و رابطه جنسی درست، صورت می گیرد. تاثیرات مثبت تغذیه،
تمرین و استراحت بر رشد عضلنی، از مدتها پیش، در متون علمی تایید شده بود اما بکارگیری فعالیت جنسی
درست، بعنوان روشی برای تسریع رشد عضلنی، به تازگی مورد مطالعه و تحقیق جدی قرار گرفته است.
محققان چینی، در سال 2003، تحقیقی را روی 28 مرد داوطلب انجام دادند. این عده، بمدت یک هفته از انزال
محروم بودند. میزان تستوسترون سرم (سرم خون) آنها، هر روز آزمایش می شد. تحقیق چینی ها، اولین مورد
سنجش تاثیر تکرر انزال بر میزان تستوسترون سرم(سرم خون) بود و نتایج هم جالبی هم داشت.
دانشمندان، دریافتند که عدم انزال در شش روز اول، هیچ تاثیری بر میزان تستوسترون سرم نداشت. در روز هفتم،
تستوسترون سرم، تا 145.7% میزان پایه، افزایش می یافت و سپس در روز هشتم، بسرعت کاهش پیدا می کرد.بر
اساس این تحقیق، معلوم شد که تکرر فعالیت جنسی و انزال، بر میزان تستوسترون تاثیر می گذارد.
عدم انزال بمدت هفت روز، موجب یک افزایش ناگهانی در مقدار تستوسترون می شود. بنظر می رسد که این
افزایش ناگهانی تستوسترون، بر رشد عضلانی و بهبود پس از تمرین، موثر باشد.
۱۵ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۰۵ ۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
پویا شهریار

خواص توت فرنگی

از خواص توت فرنگی می توان به موارد زیر اشاره کرد

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓
- مصرف این میوه علاوه بر وجود انواع ویتامین، املاح و آب که هر کدام اثرات خود را بر بدن اعمال می کنند دارای خاصیت تقویت کننده، ملین و خنک کننده نیز می باشد.
- توت فرنگی از تصلب شرائین جلوگیری می نماید.
- توت فرنگی اشتها آور است و ادرار را زیاد می کند.
- دم کرده برگ توت فرنگی در زیاد کردن ادرار و شیر بانوان مفید است.

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓
- دم کرده برگ توت فرنگی یا میوه توت فرنگی می تواند نقرس و سنگ های مثانه را معالجه کند.
- املاح معدنی موجود در توت فرنگی خاصیت مسهلی به آن بخشیده است، زیرا این املاح عضلات روده را به انبساط و انقباض وادار می کند و به همین جهت توت فرنگی برای درمان یبوست مؤثر است.

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓
- اگر توت فرنگی را له کنید و در آب بریزید، نوشابه ای به دست می آید که برای درمان تب هایی که با بیماریهای التهابی همراه می باشد، بسیار مفید است.
- توت فرنگی به علت داشتن آهن و ویتامینC در خونسازی بدن مؤثر است.
🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓
- توت فرنگی به علت دارابودن مقادیر کافی کلسیم و فسفر، در رشد و نمو کودکان و نوجوانان ، استحکام دندان ها و ترمیم شکستگی استخوان ها بسیار مؤثر است.
مصرف روزانه 5 واحد میوه و سبزی، احتمال ابتلاء به سرطان را کاهش می دهد.
۱۳ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۹ ۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
پویا شهریار

چربی سوزی یا عضله سوزی؟💪💪

چربی سوزی یا عضله سوزی؟💪💪👉

یکی از بهترین راهها رساندن مواد غذایی لازم و به اندازه نیاز بدن ورزشکار است به این منظور سعی کنید هر سه ساعت به بدن غذا برسانید یکی از ویژگیهای بدن این است که وقتی شما وعده غذاییتان را کم می کنید برای تولید انرژی بدن از بافتهای فوق العاده مهم یعنی عضله استفاده می کند

یعنی حالت کاتا بولیک درست برعکس باورهای غلط اکثر مردم که فکر می کنند چنانچه از خوردن غذا پرهیز کنند بدن چربی می سوزاند وقتی غذا نمی خورید مغز فکر می کند قحطی شروع شده و به محض ورود مواد غذایی بدن آن را تبدیل به چربی می کند و چربی ها را برای روز مبادا نگه میدارد .در چنین حالتی عضله تحلیل رفته وازحجم آن کم می شود در این زمان که لایه چهارم یعنی عضله نازکتر می شود لایه سوم بافت چربی به عضلات متصل می شود و در شرایط گرسنگی چون سطح این لایه ها کاهش یافته فرد احساس می کند لاغر شده است در واقع به علت کاهش حجم عضلات بدن این احساس ایجاد می شود


در چنین حالتی بسیاری گله دارند چرا پوست بدنشان شل وافتاده شده ؟ دلیل هم کاهش حجم عضلانی و چسبیدن بافت چربی به لایه چهارم می باشد پس با این توضیحات سعی کنید همیشه غذای مورد نیاز بدن را فراهم کنید تا دچار حالت کاتابولیک و عضله سوزی نشوید و بدنی سفت و عضلانی داشته باشید.

با توجه به اینکه درصد چگالی چربی بانوان ۱۰درصد بیشتر از آقایان است تبعیت از رژِیمهای غلط و نرساندن غذا به بدن باعث می شود که این حالت در بانوان بیشتر به چشم بیاید اما مسئله دیگر که شاید سوال بسیاری از ورزشکاران است منظور از غذای مورد نیاز هر سه ساعت یک بار چیست ؟

در یک توضیح کلی باید بدانیم که بدن ما مانند یک ماشن عمل می کند هر اندازه که شما به آن کم کم سوخت می رسانید یاد میگیرد مدام در حال سوخت و ساز و کار کردن باشد .در واقع خوردن غذا به جای سه وعده اصلی پرحجم در روز هشت وعده کوچک و سبک در روز کمک می کند که بدن مدام در حال کار کردن باشد و متابولیسم بدن را افزایش میدهد و از تجمع چربی و سلولیت جلوگیری می کند و خوردن سبزیجات و میوه به عنوان میان وعده بسیار مفید است زیرا هم ویتامین و املاح فراوان دارند و هم کم کالری هستند.

پس در واقع منظور از خوردن غذا هر سه ساعت یک بار غذای پرکالری و پرحجم نیست وعده های کوچک کم حجم و کم کالری است
۰۹ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۲ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
پویا شهریار

متابولیسم پایین یکی از دلایل کم نکردن وزن

💪 متابولیسم پایین یکی از دلایل کم نکردن وزن

مبارزه علیه چاقی برای بسیاری از افرا چاق که به شدت کالری دریافتی خود را محدود می کنند، ممکن است تبدیل به چرخه ای معیوب شود و سپس حالت یو یو شکلی را تجربه می کنند. یعنی برای مدتی وزن خود را پایین می آورند و سپس دوباره وزنشان بالا می رود، درست مانند حرکت یویو  این چرخه بارها و بارها تکرار می شود.چرخه کاهش و افزایش وزن ممکن است منجر به کاهش سرعت سوخت و ساز شود. هر بار که وزن کم می کنید و سپس اضافه می کنید، تغییراتی در مقدار بافت عضلانی و بافت چربی ایجاد می شود. این تغییر در بافت چربی افزایشی و در بافت عضلانی کاهشی است. از آنجا که بافت چربی از بافت عضلانی کالری کمتری می سوزاند، پس هر بار که این چرخه معیوب را تکرار می کنید، سرعت سوخت و ساز بدن نیز رو به کاهش می رود.

۰۹ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
پویا شهریار

علائم کم‌خونی ناشی از کمبود ویتامین B12

‌✅علائم کم‌خونی ناشی از کمبود ویتامین B12

این کم‌خونی معمولاً علائم مشخصی ندارد. می‌توان به علائمی مثل خستگی، رنگ پریدگی و در برخی موارد زرد شدن رنگ چهره، سرگیجه، تپش قلب و نفس نفس زدن زیاد اشاره کرد.

کم اشتهایی، حالت تهوع و مشکلاتی مانند اسهال یا یبوست نیز از عوامل دیگر کم‌خونی محسوب می‌شوند. قرمز و خشک شدن زبان و در مواد جدی‌تر، کرخی و گزگز دست و پا، بد خلقی، فراموشی و حالت جنون نیز از علائم وجود کم‌خونی ناشی از کمبود ویتامین B12 می‌باشد.

جزو تنها منابع گیاهی ویتامین b12
گیاه آلوئه ورا می باشد
به غیر از اون در منابع گوشت و جگر و منابع گوشتی وجود دارد
۰۸ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۳۶ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
پویا شهریار

خوراکی های چاق کننده کدامند؟



✅خوراکی های چاق کننده کدامند؟


💪برای رسیدن به تناسب اندام لازم نیست که حتماً یک رژیم لاغری سخت داشته باشید و خودتان را از لذت خوردن انواع خوراکی‌های خوشمزه محروم کنید، اما بدون مقداری پرهیز کردن هم نمی‌توانید به اهداف خود برسید، بهترین راهکار این است که از مصرف روزانه و بیش از حد برخی از خوراکی‌های چاق کننده به کاهش وزن مورد نظرتان برسید.

😳در ادامه ۱۰ خوراکی آمده اند که عامل اصلی چاقی همهی آدم ها هستند:

ادامه مطلب...
۰۷ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۴۸ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
پویا شهریار

✅با فواید ویتامین E آشنا شوید

میترا زراتی، کارشناس ارشد تغذیه گفت: ویتامینE قوی ترین آنتی اکسیدان است ویتامین E خاصیت ضد سرطان دارد و سلولهای بدن را از مواد سرطان زا محفوظ می کند.
زراتی افزود: افرادی که مقدار کافی ویتامین E دریافت نمی کنند مقدار کلسترول بد در خون بالا می رود و در معرض فشار خون بالا و مشکلات قلبی و عروقی قرار می گیرند.

💪زراتی تشریح کرد: ویتامین E ضد پیری شناخته می شود کمبود ویتامین E باعث ایجاد لکه های پوستی و کدر شدن پوست و همچنین باعث چروک شدن پوست می شود.
💪وی اظهار داشت: منابع اصلی ویتامین E شامل گردو، جوانه گندم و نان های سبوس دار، زیتون و روغن سویا، روغن کانولا از آن جمله هستند.

💪زراتی توصیه کرد: ویتامین E و مکمل های آن مخصوصأ در روزهایی که هوا آلوده است و همچنین در افراد سیگاری حتما باید در رژیم غذایی خود قرار دهند.
۰۶ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۴۰ ۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
پویا شهریار

چگونه باسن گرد و رو به بالا( برزیلی) داشته باشیم؟

خانومایی که منتظر آین ورزش ها بودن
چگونه باسن گرد و رو به بالا( برزیلی) داشته باشیم؟
این تمرینات ورزشی توسط یک مربی بدنسازی برزیلی به نام لئوناردو کاروالو طراحی شده است.
آیا به دنبال داشتن بدنی متناسب با عضلاتی سفت هستید؟ بنابراین باید بدانید که روشهای مختلفی برای بزرگ کردن باسن و گرد کردن آن از لحاظ شکلی وجود دارد. یکی از روشهای معروف برای افزایش سایز باسن انجام تمرینات ورزشی می باشد. همانطور که می دانید تمرینات ورزشی  و برنامه های ورزشی زیادی در اینترنت و کتابها وجود دارد، اما یکی از برنامه های ورزشی که تاثیر مثبت آن توسط افراد زیادی مورد تایید قرار گرفته است، برنامه ورزشی برزیلی می باشد. این تمرینات ورزشی توسط یک مربی بدنسازی برزیلی به نام لئوناردو کاروالو طراحی شده است.

نکته قوت این برنامه ورزشی این است که روی هر سه عضله باسن، یعنی سرینی بزرگ، سرینی میانی و سرینی کوچک کار می کند و تاثیر می گذارد، به همین دلیل شما قطعا با انجام این تمرینات می توانید عضلات باسنتان را بزرگتر، سفت تر و گردتر سازید. این برنامه ورزشی بسیار ساده بوده و هر روز بیشتر از 5 دقیقه از وقت شما را نمی گیرد. کلا 5 تمرین ورزشی مختلف در هر جلسه این برنامه ورزشی وجود دارد که بایستی به هر تمرین 1 دقیقه زمان اختصاص دهید و توجه داشته باشید که این تمرینات را به ترتیب و پشت سر هم انجام دهید.در ادامه مطلب همراه ما باشید.

ادامه مطلب...
۰۶ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۳۲ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
پویا شهریار